Om Konsertundersøkelsen 2024
Konsertundersøkelsen 2024 viser at kulturfestivaler er ansvarlig for at folk kommer til Trondheim, de blir her og bruker penger. Mye penger. Både på shopping, mat, drikke og overnatting.
Undersøkelsens funn er sentrale i arbeidet mot å posisjonere Trondheim som kulturmetropol og styrke samarbeid mellom kulturnæring og annet næringsliv. Undersøkelsen er gjennomført av fagråd for kreative og kulturbaserte næringer i NiT, og bygger videre på Konsertundersøkelsen 2022, som tok for seg ringvirkningene fra helårsscenene.
Undersøkelsen ble gjennomført i sommeren 2024, med 5.030 svar fra deltakere på festivalene Neon, Trondheim Rocks, Olavsfest, Pstereo og Festningen.
Undersøkelsens funn er sentrale i arbeidet mot å posisjonere Trondheim som kulturmetropol og styrke samarbeid mellom kulturnæring og annet næringsliv. Undersøkelsen er gjennomført av fagråd for kreative og kulturbaserte næringer i NiT, og bygger videre på Konsertundersøkelsen 2022, som tok for seg ringvirkningene fra helårsscenene.
Undersøkelsen ble gjennomført i sommeren 2024, med 5.030 svar fra deltakere på festivalene Neon, Trondheim Rocks, Olavsfest, Pstereo og Festningen.