Hvordan kan LinkedIn gi resultater for din bedrift?
LinkedIn er i 2025 mer relevant enn noensinne – både som kanal for faglig synlighet og som strategisk verktøy for bedrifter som vil bygge merkevare, tiltrekke kompetanse og nå nye målgrupper.

June Uran Sundet (HK Link) og Stian Rene Moursund (Multiconsult) holdt innlegg om hvorfor LinkedIn er plassen å være for bedrifter og ansatte i 2025.
På dagens møte i næringsforeningen fikk vi innsikt i hvordan man kan lykkes med å bruke LinkedIn som plattform – både fra et personlig og et bedriftsmessig ståsted. June Uran Sundet fra HK Link og Stian Rene Moursund fra Multiconsult øste av sin kunnskap rundt temaet, med både faglig og personlig vri.
Blant hovedpoengene:
🔹 Profesjonell plattform med høy tillit
LinkedIn skiller seg ut fra andre sosiale medier ved at brukerne er i “jobbmodus”, og etterspør innhold med verdi, innsikt og faglig dybde. Plattformen har nå over 2,8 millioner norske brukere – og 80 % av disse er ikke aktivt på jobbjakt, men er åpne for faglig innhold og relasjonsbygging.
🔹 Bygg strategi – ikke bare tilstedeværelse
For å få resultater må bedrifter jobbe målrettet. Små test-eksperiment kan gi svar på hva som fungerer for dere. Målet er ikke nødvendigvis å “gå viralt”, men å bygge relevant synlighet og relasjoner over tid.
🔹 Ansatteambassadører er gull verdt
Autentisk innhold fra ekte mennesker når lenger, skaper større tillit og bygger relasjoner. Når ansatte deler faglige perspektiv og erfaringer, bidrar det til å styrke både merkevaren og det interne engasjementet. Multiconsult delte hvordan de jobber aktivt med å støtte sine ansatte i å dele – og hvordan dette skaper verdi både internt og eksternt.
🔹 Hva fungerer i 2025?
– Autentisk og uformelt innhold
– Video og AI-generert innhold
– Employer branding og relasjonsbygging
– Å finne og støtte ansatte som ønsker å være synlige
Å gjøre noe litt annerledes kan være det som får deg gjennom støyen.
Vi takker for et inspirerende møte og håper mange tar med seg innsikten ut i egne virksomheter. LinkedIn er ikke bare en kanal – det er en mulighet.